12/12/2025

  

          

 

2025. gadā Jūrmalas pamatskola Erasmus + projekta "Uz Eiropu pēc zināšanām ietvaros" ir realizējusi pirmās divas īstermiņa mobilitātes mācībspēku  profesionālās pilnveides

nolūkos. Mobilitātēs piedalījās četras mūsu kolēģes, un nākamgad mobilitātēs dosies vēl četri mūsu kolēģi.

Mēs ticam, ka katra šāda iespēja gūt jaunu pieredzi un zināšanas, papildinās mūsu zināšanu trauku, lai mēs būtu vēl efektīvāks ieguldījums mūsu īpašo skolēnu izaugsmē.

 

1. Mobilitāte

KAD: 19.- 26.10.2025
KUR: Vīne (Austrija)
DALĪBNIECES: logopēdes — pieredzējusī Agnese un RSU vēl studējošā un jau praktizējošā Astra

 

Kursa tēma: Skolēnu ar autiskā spektra traucējumiem (AST) un uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindromu (UDHS) izpratne un atbalstīšana.

 

Kursa dalībnieces atzīst, ka tā bija lieliska iespēja nelielā grupā gūt starptautisku pieredzi kopā ar izglītības speciālistiem no Somijas, Spānijas, Bulgārijas un Igaunijas.

Kursa laikā tika gūta padziļināta izpratne par bērniem ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes traucējumiem un bērniem ar autiskā spektra traucējumiem, un to, 

kā tie ietekmē viņu mācību  procesu un ikdienas uzvedību.  

Tika diskutēts par šo bērnu raksturiezīmēm un problēmām ar kurām viņi saskaras. Tika apgūtas metodes, kas palīdz bērniem radīt drošu un piemērotu mācību vidi.

Liela uzmanība tika veltīta praktiskām atbalsta stratēģijām — skaidra struktūra, rutīnas ieviešana, pozitīvs pastiprinājums un sadarbība ar ģimenēm un speciālistiem. 

Kā atzīst jaunā logopēde Astra, viņai kurss palīdzēja mainīt perspektīvu attiecībā uz bērniem ar AST un ar UDHS, uzsverot individualizētas pieejas nozīmi.

Iegūtās zināšanas būs vērtīgas turpmākajā darbā, lai sekmētu katra bērna spēju un potenciāla attīstību.

Savukārt, Agnese, kurai ir daudzgadīga pieredze logopēdes darbā, secina, ka kursa apmeklējums bija iespēja gūt apziņu, ka Latvijā tiek sagatavoti labi logopēdi.

Pēc dalības kursos viņa ir guvusi vēl lielāku motivāciju turpināt savu darbu un uzturēt saziņu ar jauniegūtajiem kolēģiem no Somijas un pārējām valstīm. Jo tas ir lielisks

veids kā dalīties  pieredzē un kopīgi meklēt labākos risinājums, kad tas ir nepieciešams. Turklāt, viņa uzsver, ka šī bija laba iespēja mācīties prezentācijas, sadarbības,

pielāgošanās un atšķirīgā pieņemšanas prasmes. Iespēja izkāpt no komforta zonas, jo saziņai tika izmantota angļu valoda.

 


  

2. Mobilitāte

KAD: 26.10 - 02.11.2025
KUR: Roma (Itālija)
DALĪBNIECES: vizuālās mākslas, dizaina un tehnoloģiju skolotāja — Signe un lietišķo aprēķinu un informātikas skolotāja un pedagoga palīgs — Ieva.

 

 Kursa tēma: Māksla kā terapija bērnu emocionālajai labsajūtai un pašizpausmei, metodes neverbālā atbalsta integrēšanai iekļaujošā mācību vidē

 

Signes atziņas: apmācību laikā viņa apguva vairāk nekā desmit mākslas terapijas vingrinājumus, kas būs noderīgi, strādājot ar bērniem ar attīstības traucējumiem, un tagad

viņa atzīst, ka spēj dalīties šajās zināšanās ar saviem kolēģiem.  Mēs neesam profesionāli mākslas terapeiti, bet varam savā darbā izmantot dažādus mākslas terapijas elementus,

lai padarītu patīkamāku un efektīvāku mācīšanās procesu bērniem ar attīstības un veselības traucējumiem.

 

Apgūtie vingrinājumi atbalsta bērnus vairākās jomās:

  • Komunikācija: jūtu paušana ar krāsu, formu un kustību palīdzību.

  • Pašapziņa: radoši sasniegumi stiprina pašcieņu.

  • Sīkā motorika: zīmēšana un veidošana uzlabo acu-roku koordināciju.

  • Emociju regulācija: radošais process mazina trauksmi un spriedzi.

  • Sociālās prasmes: grupu darbs māca sadarboties, ievērot rindu un dalīties.

  • Koncentrēšanās: mākslas aktivitātes palīdz uzlabot uzmanību nodarbību laikā.

  • Uzvedība: radošums palīdz mazināt agresīvas vai impulsīvas darbības.

  • Pārejas: mākslas uzdevumi palīdz sagatavoties gaidāmajām aktivitātēm.

  • Mācīšanās motivācija: panākumi mākslinieciskajā darbā palielina ticību savām spējām.

  • Skolotāja-bērna attiecības: veicina labāku emocionālo vajadzību izpratni.

 

Savukārt, Ieva atzīst, ka dodoties uz kursiem Romā viņas zināšanas par mākslu kā terapijas veidu bija tuvu nullei, taču tas bija vērtīgs personības un profesionālās pilnveides pasākums.

Iegūtās zināšanas viņa jau sākusi praktizēt darbā ar skolēniem, situācijās, kad ir vajadzība palīdzēt kontrolēt bērnu emocijas.

Viņas kopā ar Signi izstrādāts metodisko materiālu - rokasgrāmatu kolēģiem, lai viņi praksē var izmantot elementus no mākslas terapijas.

 

Ar mobilitātēs gūtajām zināšanām — alternatīvām metodēm darbā ar īpašajiem bērniem, mūsu kolēģes dalījās Jūrmalas pamatskolā 26. novembrī,

bet 2. decembrī tās prezentēja Jūrmalas izglītības iestāžu pārstāvjiem, programmas "Mācību procesa diferenciācija un individualizācija izglītojamajiem

ar speciālām vajadzībām pirmsskolas un sākumizglītības posmā.”

 

                                                                                                                                                       

 

 

    

  

  

 

 

 

9/12/2025

 

 

Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības un Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras projekta "Digitālā darba ar jaunatni sistēmas attīstība pašvaldībās" ietvaros, Jaunatnes iniciatīvu centrs

kopā ar Jūrmalas skolēnu pārvalžu komandām īsteno iniciatīvu "Digitālā diena skolā". Līdz ar to, iniciatīvas ietvaros, 9. decembrī Digitālā diena notika arī Jūrmalas pamatskolā.

Pasākuma mērķauditorija Jūrmalas pamatskolas skolēni, sākot no 13 gadu vecuma.

 

Pasākuma mērķis bija veicināt skolēnu digitālo pratību un iepazīstināt ar paplašinātās realitātes iespējām, tai skaitā, ar digitālo iespēju kalendāru un digitālo tehniku jauniešu iniciatīvu

īstenošanai. Piemēram, foto un video kamerām, VR brillēm, podkāstu studiju, drukas iespējām u.c.

 

Digitālās dienas ietvaros skolēni piedalījās arī meistarklasē par paplašināto realitāti.

Lai atspoguļotu jauniešu digitālās iespējas, meistarklases laikā tika demonstrēti plakāti "Digitālais vēstnieks", kā arī notika diskusijas.

 

    

  

 

 

 

 

13/11/2025

 

2025./2026. mācību gadā Valsts izglītības attīstības aģentūra uzsāka jaunu ESF+ projektu “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei”.

Projekta mērķis: attīstīt bērnu zinātkāri, dažādot mācību pieredzi, stiprināt zināšanu sasaisti ar reālo dzīvi un veicināt izpratni par darba tirgus prasībām.

 

Projekta ietvaros Jūrmalas pamatskolas 1.-7. klašu skolēniem bija iespēja iepazīt dabaszinātni, tehnoloģijas, matemātiku (STEM) un pilsonisko līdzdalību ar praktiskām aktivitātēm, kas cieši

saistītas ar mācību saturu. 

Norises tēma: Peļķe uz ceļa - kāpēc un kā? 

 

Norises laikā skolēni tika iesaistīti diskusijā par peļķēm. Tika pārrunāts, kāpēc peļķes veidojas un ko var darīt, lai tās uz ceļiem neveidotos.

Eksperimentu veikšanai skolēni izmantoja dažādas ūdens caurlaidības materiālus un vēlāk pārrunāja pētījumu rezultātus. 

Norises noslēgumā notika diskusija par pieklājīgas uzvedības normām, kas jāievēro, atrodoties peļķu tuvumā.

 

Norisi īstenoja: Sintija Geidāne